19 lut

Remont w biurze. O czym warto pamiętać przed rozpoczęciem prac?

Przeprojektowanie biura to nie lada wyzwanie. Aranżacja przestrzeni roboczych wymaga precyzji ale też wizji, umożliwiającej stworzenie pomieszczeń funkcjonalnych, bezpiecznych, sprzyjających pracy i realizacji codziennych obowiązków. Poniżej prezentujemy najważniejsze rzeczy, o które warto zatroszczyć się przed remontem.

Opracowanie space planu

Jaki charakter ma nasze biuro – formalny, a może mniej oficjalny? Czym się zajmujemy, ile osób zatrudniamy? Nawet niewiele znaczący szczegół może czynić różnicę. W celu dopracowania detali warto stworzyć space plan, czyli plan organizacji przestrzeni biurowej.

Space plan umożliwia pełną optymalizację przestrzeni, ułatwia komunikację między pracownikami czy poszczególnymi działami, wytycza ciągi komunikacyjne oraz dostęp do urządzeń biurowych. Wszystko to w oparciu o bieżące potrzeby, przepisy BHP i obowiązujące prawo budowlane – komentuje ekspert warszawskiej firmy Interbiuro, świadczącej usługi projektowania przestrzeni biurowych i komercyjnych.

Dobór wyposażenia

Biurowe wyposażenie powinno łączyć dwie podstawowe cechy – estetykę i praktyczność. Ostatnimi czasy szczególnie modny jest tzw. praktyczny minimalizm. Oczywiście nie warto przesadzać, stawiając na skrajnie surowe i beznamiętne rozwiązania. Zdecydowanie lepiej zainteresować się projektami o przyjaznej kolorystyce i kształtach. Niektóre biura projektowe umożliwiają tworzenie mebli od podstaw, dbając o ich ergonomikę i stylistkę. Zabudowa biura to zresztą nie tylko meble. Równie istotny, choć często bagatelizowany element, stanowi wykładzina. W wielu biurach nie kojarzy się ona zbyt pozytywnie – łatwo się brudzi, trudno ja domyć i wymienić. ,,W tym przypadku, ciekawą alternatywę stanowią płytki dywanowe. Są stylowe i poręczne, a w razie uszkodzenia lub zabrudzenia można je z łatwością wymontować” – dodaje specjalista Interbiura.

Akustyka i oświetlenie

Elementy akustyki i oświetlenia powinny być uwzględnione na etapie opracowywania space planu. Sposób rozchodzenia się dźwięku i światła jest warunkowany m.in. wielkością biura. Z hałasem możemy walczyć na kilka sposób, np. stawiając ścianki działowe lub duże, masywne meble. Oczywiście wpłynie to na komunikację ze współpracownikami, zatem trzeba wyważyć wady i zalety każdego z rozwiązań.

W przypadku oświetlenia, warto wziąć pod uwagę dwa kryteria – oświetlenie główne pomieszczeń oraz doświetlenie stanowiska pracy. Na oświetlenie głównie świetnie nadają się świetlówki liniowe, na oświetlenie biurka – lampki halogenowe. Tego typu rozwiązania nie męczą oczu, wytwarzają miłe światło, a zarazem są dość energooszczędne i długowieczne – zauważa przedstawiciel firmy Interbiuro.

Zaangażowanie biura projektowego

Remont biura korzystnie zaplanować w asyście zawodowców. Któż lepiej zaprojektuje nasze przestrzenie robocze, jeśli nie profesjonalna firma inżynieryjna? Firmy takie jak Interbiuro zajmują się projektowaniem, aranżacją i realizacją poszczególnych biur na co dzień. Fachowcy są zorientowani w aktualnych trendach i dokładnie wiedzą, czego od nich oczekujemy. W razie potrzeby, możemy otrzymać nie tylko specjalnie opracowany space plan, ale kompleksowe wsparcie – ,,od projektu do efektu”, w myśl innowacyjnej koncepcji fit out. Dzięki niej, stworzymy biuro dosłownie skrojone do naszych potrzeb!

Napisz Odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *