30 lis

Projekty sklepów – jak stworzyć obiekt, który przyciągnie klientów?

Właściwie stworzone projekty sklepów potrafią sprawić, że poruszanie się po lokalu będzie komfortowe, a klienci chętniej zdecydują się na zakup dostępnych w nim towarów. Jak stworzyć obiekt, który przyciągnie konsumentów? Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka cennych wskazówek!

Podstawowe aspekty, które warto zawrzeć w projektach sklepów

Na samym początku warto przypomnieć kilka podstawowych zasad, które sprawią, że projekty sklepów okażą się sukcesem. Pierwszą z nich jest wygoda klientów od razu po wejściu do obiektu. Warto zostawić odrobinę wolnej przestrzeni przy drzwiach, aby umożliwić im swobodne przejście do interesującego ich miejsca. Co więcej, takie rozwiązanie umożliwia wygodne wchodzenie i wychodzenie kilku osób jednocześnie, pozwalając uniknąć kolejek.

Kolejną kwestią jest zaplanowanie odpowiednio dużej przestrzeni na wózki i koszyki, które ułatwiają robienie zakupów i zwiększają komfort przenoszenia produktów. Najlepszym rozwiązaniem jest umieszczenie ich tuż przy wejściu, aby klienci mogli po przekroczeniu progu wziąć jeden z nich, a następnie udać się w stronę korytarza regałów. Należy pamiętać, że duże sklepy, np. supermarkety, mogą wymagać ulokowania wózków przed wejściem do budynku. Doskonałym pomysłem w takich przypadkach jest wydzielenie specjalnej przestrzeni na parkingu.

W którą stronę poruszają się klienci?

Projekty sklepów powinny przede wszystkim uwzględniać kierunek, w którym poruszają się klienci. Najczęściej jest to prawa strona. Oczywiście, zdarzają się wyjątki, jednak z uwagi na fakt, że wiele innych czynności wykonujemy właśnie w ten sposób, takie rozwiązanie cieszy się największą popularnością. Co więcej, nie lubią oni ślepych zaułków, które wymagają cofnięcia się do punktu wyjścia, a najchętniej przemieszczają się pośród alejek w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara.

Projekty sklepów z myślą o oświetleniu

Prawidłowe oświetlenie ma ogromny wpływ na prezencję dostępnych towarów. Właśnie dlatego projekty sklepów powinny uwzględniać wybór właściwych lamp. Dlaczego? Nieodpowiednie żarówki i zbyt ciemne światło mogą np. sprawić, że sprzedawane wędliny będą wyglądać na nieświeże i w efekcie zniechęcą klientów do ich zakupu. Otwierając punkt, pamiętaj, że należy postawić na jarzeniówki o wysokiej mocy działania. Dzięki temu zapewnisz przestrzeni właściwe i przyjazne dla przebywających w danym wnętrzu osób oświetlenie.

Nie bez znaczenia jest również rozmieszczenie lamp. Ich zbyt mała liczba może nie zapewnić jasności całej przestrzeni i tym samym obniżyć komfort zakupów. Oprócz zadbania o oświetlenie towarów należy również pamiętać o umieszczeniu żarówek nad każdą alejką oraz w lodówkach. W dużych sklepach należy wykorzystać specjalne jarzeniówki podwieszane na suficie, natomiast w mniejszych punktach wystarczą ich tradycyjne odpowiedniki.

Projekty sklepów – jakich błędów nie popełniać?

Wielu właścicieli w tworzonych projektach sklepów nie bierze pod uwagę tego, że klienci po prostu nie lubią być szturchani przez inne osoby, a przebywanie w zbyt wąskich alejkach jest niekomfortowe. W efekcie, starając się zmieścić jak najwięcej regałów w pomieszczeniu, tworzy przejścia, które nie są w stanie pomieścić więcej niż maksymalnie dwóch odwiedzających. Aby tego uniknąć, wystarczy tworzyć labirynty pomiędzy półkami odpowiednio szerokie i wygodne dla klientów. W supermarketach powinny mieć one przynajmniej 120 cm.

Innym błędem jest nieprawidłowe umiejscowienie towarów. Przykładowo alkohole powinny znaleźć się jak najbliżej drzwi, podczas gdy produkty piekarskie i ciastkarskie należy ulokować już na samym początku podróży klienta pomiędzy regałami, jednak nie za daleko od zaplecza. Takie projekty sklepów pozwalają na zwiększenie komfortu zarówno odwiedzających Twój punkt osób, jak i pracującego w nim personelu.

Napisz Odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *